вторник, 14 юли 2009 г.

Автомобилът на старо - Опел Астра



С премиерата си през септември 1991 година Opel Astra получи две твърде тежки задачи. Да продължи успехите на легендарния Kadett, като се пребори с някои от вечните му недостатъци. Най-после да свали от стълбичката на победителя вечния си конкурент Folkswagen Golf. Въпреки че Astra смело може да се нарече сполучлив автомобил, трябва с мъка да се признае, че и двете задачи не бяха изпълнени. Golf-ът пак е безспорен лидер в класа си, а детските болести мъчиха младата Astra първите три години от производството й. Без това да пречи в Германия да бъдат продадени над милион и половина коли с тази марка. Това се дължи на функционалната непретенциозна каросерия, големия за класа си багажник, здравите и икономични мотори, стабилното поведение на пътното платно.

Корозията, основен враг на предшественика Kadett, и при Astra продължава да работи най-вече по долната част на каросерията, но и по фалцовете на вратите и калниците. Така че внимавайте при екземпляри втора употреба, намазани обилно с консервационен грунд. Почти сигурно е, че под черния каучук се крие ръжда. Стара болка е течащата водна помпа и скъсаните гумени водни съединения на охлаждащата система. Ако не се открият и отстранят навреме тези дефекти, пригответе няколко стотин германски марки за подмяна на прегоряла гарнитура на цилиндровата глава. Гуменият ангренажен ремък също е от чувствителните елементи. Стриктно трябва да се сменя на всеки 60 000 км. Ако не знаете от предишния собственик дали това е направено, най-добре отидете в сервиза. Иначе рискувате основен ремонт на двигателя. Същото важи и за ремъка, задвижващ алтернатора (динамото). През 1993 година фабрично се подменя обтягащата ролка на ангренажа, за да се предотвратят дефектите. Това е само една от над стоте промени, направени от конструкторите, за да се избегнат някои от така наречените “детски болести” при Astra. Със специални силикони е обезшумено вечно треперещото арматурно табло, не само при дизеловите модели. Подскачащата стрелка на километража е “успокоена” с нов вид жило, а течащите маркучи на серво-управлението на дирекцията - със специални уплътнения. Много собственици на Opel Astra се оплакват от влажни, дори мокри багажници. Виновник е уплътнението на задната врата, капакът на багажника, а също скъсания маркуч за почистване на задното стъкло с вода. Лостовата система към скоростната кутия след 1993 година, благодарение на нови пластмасови втулки, вече гарантира по-добра смяна на предавките. Укротени са и клатещите се предни седалки - само за 50 германски марки, с нови пластмасови водачи. Електрическата система не е особено стабилна, но освен дефектиралото динамо, останалите проблеми се отстраняват лесно. Централното заключване на вратите блокира само заради разхлабени контакти, а шалтерът на аварийните светлини трябва да се укрепи в гнездото на арматурното табло. По-скъпо става, когато трябва да се подменят кабелите на запалителните свещи, които с течение на времето се втърдвяват и прекъсват. Собствениците на модела Caravan, както по традиция се нарича комбито на Astra, се оплакват от изпуснали амортисьори. Според мен нещо съвсем нормално за този тип автомобили, които се товарят доста над нормата. Както и износените дискове на предните спирачки при по-мощните варианти, където съвсем естествено се спира по-рязко и по-често от висока скорост.
Гамата на предлаганите двигатели при Opel Astra е много голяма и може лесно да обърка купувача. Най-продаван в Германия е 1 600-кубиковият мотор, първоначално с мощност 75 к.с., а после 71 к.с. Той пасва много по-добре от базисния агрегат - 1 400 см3 с мощност 60 к.с. - на каросерията на Astra. За по-темпераментните шофьори е двулитровият двигател със своите 115 к.с., който дава на компактната кола почти спортни качества. По традиция Opel предлага и няколко различни дизелови мотора, всички с обем 1 700 см3. Разликата между тях, обаче е огромна. Нормалните атмосферни дизели са с мощност 57 или 60 к.с. и са твърде флегматични за купето на Astra. Това са разбрали накрая и конструкторите, защото от 1995 година тяхното производство спира. Сега се предлагат два дизела с турбо-компресор. 68 коня са впрегнати в мекото “софт”-турбо, а 82 работят с помощта на допълнително охлаждане на въздуха за турбото-“интеркулер”. Тази машина ускорява като турбина, има отлична еластичност, а на всичко отгоре е изключително икономична. Единственият й недостатък е доста високата цена, която се отразява и на автомобилите втора ръка.
Ако търсите практичен, компактен автомобил - Opel Astra е добър избор. След промените през 1993 година, от “царя” VW Golf го делят по-скоро емоционални, отколкото качествени показатели. За това пък Opel Astra е с две-три хиляди германски марки по-евтин. По-евтини са и резервните части. Което пък означава: защо не и употребяван Opel Astra, по възможност модела Caravan - комби...
Александър Хранов

3 коментара:

  1. ako mrazite Golf, astra s dwigatel 1.6 6te vi sluji vqrno i ikonomi4no dylgi godini..

    ОтговорИзтриване
  2. taka e , zdrav i ikonomi4en dvigatel , samo da e sled 94 ,4e predi tova nqmat dobra zashtita ot koroziq

    ОтговорИзтриване
  3. много рьждясват ..... не стават.... само японки или кореики....

    ОтговорИзтриване

БМВ България

Mercedes-Benz

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP