четвъртък, 18 юни 2009 г.

Тест - Opel Corsa, Seat Ibiza, Skoda Fabia


Новият Seat Ibiza внесе цвят сред плътните редици на ниския клас. Може ли испанският пламенен дизел да поведе колоната пред утвърдените си съперници Skoda Fabia TDI и Opel Corsa CDTi?

Предишното поколение на Ibiza бе твърде плахо на вид, за да се превърне в млад бикоборец. За да остави по-дълбока следа в съзнанието, четвъртото поколение на модела си е поставило за цел повече, но не и прекалена експресивност по отношение на дизайна. Базовата му бензинова версия с четири врати и 70 к. с. се продава за 22 995 лева. За сравнение Fabia 1,2 HTP със 70 "коня" се разменя за 16 150 лева. Вече малка част от клиентите избират най-достъпното изпълнение, затова и ние изправихме един срещу друг някои от по-спортните варианти – четирицилиндровия TDI на VW генерира 105 коня, a в добре екипираната Corsa Cosmo бодро потропват 20 кончета повече.

Икономични дизелови мъници

Двигателите на днешните ни участници са икономични. Тестовият ни цикъл явно изпоти най-много немския автомобил от Рюселсхайм (6,4 литра), но пък при нормално шофиране отчетохме съвсем скромни 4,5 литра дизел. Моторът на Opel впечатлява още с най-благ ход, най-безшумна работа и най-добра мотивация за навлизане в областта на високите обороти. Неговите побратимени конкуренти с технология помпа-дюза са също толкова пъргави, но работят доста по-грубовато. При замерване разхода на гориво техните показатели са почти идентични.

Corsa с 6-степенна трансмисия

Corsa съумява да похарчи по-малко благодарение на своята шестстепенна трансмисия. Предавателните кутии на Skoda и Seat обаче позволяват по-бързи изпреварвания. Провинциалното шосе не е най-подходящо за изява на Opel – каросерията му се накланя в завои и като цяло той изглежда малко тромав. Чувствителната към неравности електрическа кормилна уредба пък прави следването на идеалната траектория доста трудно. Комфортът на возене също не е перфектен: Corsa обича да се полюшва и поклаща колебливо, щом се наложи да пресече каквато и да било пътна неравност.

При повече товар на борда Opel е в свои води, тъй като окачването му рядко достига границите на своите възможности. Seat от друга страна се представя най-добре по изпълнени със завои хълмисти отсечки. Ходовата му част е настроена твърдо, а управлението би могло да бъде и по-прецизно. Fabia се управлява директно, въпреки че тук акцентът е поставен върху комфорта на пасажерите. Дълги вълни по настилката той поглъща изключително добре за автомобил от този клас.

Качествена изработка и при трите модела

Опционалното обзавеждане на Skoda предлага чудесни спортни седалки, които обаче имат твърде ниски подглавници. На втория ред пътуващите също нямат повод за оплаквания, а заради високия покрив на автомобила е възможно да се почувствате по-комфортно, отколкото в някои представители на средния клас. Материалите и качеството на изработка на чешкия участник в теста също са безупречни.

Неконвенционален интериор в Ibiza

В интериора си Ibiza също демонстрира високо ниво на качеството на сглобката. Светлите компоненти в арматурното табло и вратите обаче понякога се отразяват в челното стъкло. Критика ще отнесе и разположението на регулаторите в централната конзола и по-специално бутонът за изключване на програмата за стабилност ESP, който може случайно да бъде натиснат, тъй като се намира до регулаторите на парното. Испанската „мебел” е почти толкова удобна, колкото и при Skoda. Пътници с височина до 1,80 метра могат да се возят спокойно дори на задните седалки.

Opel с несъвършени седалки

В Opel проблем представлява тънката тапицерия на седалките отзад. На дълги разстояния тук може да възникне усещане за дискомфорт. Предните седалки също са по-твърди от тези на Skoda, а страничната опора може да се подобри. Недостатъците по отношение на ергономията на кокпита тук могат да бъдат смекчени посредством по-отчетливо надписване на функциите. Използваните материали и качеството на изработка от друга страна са абсолютно образцови.

Устойчиви спирачки
При замерването на спирачния път няма изненади с изключение на твърде забавеното спиране на Skoda в така наречения μ-split. В унисон със спортния си имидж Ibiza изпъква с най-добри постижения при спирането. В крайна сметка заради балансирания си характер печели чешкият автомобил, следван от спортния Seat и Corsa, чието обзавеждане е твърде скъпо.
ams.bgТекст: Кристиан Бангеман
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт

Няма коментари:

Публикуване на коментар

БМВ България

Mercedes-Benz

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP