сряда, 24 юни 2009 г.
Opel Frontera B
Понятията “всъдеход” и “евтин” се изключват взаимно. На пазара обаче има и по-достъпни модели с повишена проходимост, които печелят точки с ниска цена и относително евтини резервни части. Благодарение точно на тези достойнства Opel Frontera успя да се превърне в един от най-продаваните модели в класа си. Вярно, винаги се е ползвал с репутацията на не особено качествен и комфортен автомобил. Точно тази представа трябваше да промени втората генерация на германския джип през 1998 г.
Всъщност единственото германско във Frontera е светкавицата на предния капак. Всъдеходът винаги се е произвеждал във Великобритания и има чистокръвно японско потекло. Съществува в безброй варианти и носи емблемите на поне пет марки. Произхожда от пикапите на Isuzu от края на 80-те и това се познава лесно по здравата рамна конструкция. Нейните особености бяха запазени и при второто поколение на Frontera. В действителност двете генерации на автомобила си приличат дотолкова, че разликите във външния вид могат да затруднят дори специалист. Още тогава мнозина се запитаха защо в Opel не са подходили по-смело. Радикалното късане с недотам светлия имидж на предшественика можеше само да помогне на Frontera B. Вместо това европейските поделения на GM решиха да заложат на козметиката и да се опитат да отстранят слабостите му с по-основна модернизация.
Производството на всъдехода на Opel бе преустановено през 2003 г. За времето, което изкара на поточните линии в Лутън, Frontera B не получи капка внимание от производителя си.
Каросерията
получи единствено малко по-различна радиаторна решетка през 2001-ва, което показва нагледно за колко изпята песен смятаха модела в GM. Подобно пълно игнориране обаче не е в интерес на купувачите на вторичния пазар. Макар също да не е еталон за качество и надеждност, Frontera B се представя доста по-добре от предшественика си. Той рядко създаваше проблеми на собствениците си с тежки повреди, мъчеха го по-скоро купища дребни неизправности. Същото, но в далеч по-малка степен, важи и за второто поколение. Жизненоважните възли като двигатели, трансмисии, диференциали и стартери по правило издържат поне 200 000 км и спестяват скъпите ремонти. Цените на резервните части са традиционно ниски, особено по стандартите на класа.
Както при всеки автомобил с повишена проходимост, състоянието на употребявана Frontera B зависи много от грижите и начина на експлоатация. Наличието на теглич (а с такъв разполагат над 80% от екземплярите) почти задължително предвещава капиталовложения в силовото предаване. При всъдеходите с рама здравината на купето не е от кой знае какво значение, но механични наранявания в долната му част говорят за офроуд наклонности у предишния собственик и всички произтичащи от това обстоятелство последствия. Въпреки че се появява доста по-рядко в сравнение с първата генерация на модела, корозия засяга почти една трета от колите, а в поне 4 на сто от случаите става дума за сериозни гнезда на ръжда. Това не носи заплаха за структурната здравина на каросерията, но изненадва малко неприятно предвид напредъка на Opel в тази сфера.
Макар да предлага по-рафинирана атмосфера и качествени материали,
салонът
Frontera B не стига много по-далеч от предшественика и надали би се понравил на онези, които търсят луксозен всъдеход. От сглобката меко казано има какво да се иска, което обяснява защо според статистиките много голяма част от собствениците са сменили "германските" си джипове с аналогични корейски модели, каквито наизлязоха на пазара с настъпването на новия век.
През 1998 г. предпазливият подход на конструкторите към обновяването на модела не повлия на
моторната гама
От двигателите на предшественика остана само базовият 2.2-литров бензинов агрегат със 136 к.с., Новост за модела бяха турбодизел DTi със същия работен обем и с мощност 115 к.с. (120 от 2002-ра) и 3.2-литровият топмотор с 205 коня, който рядко предизвиква интереса на купувачите по обясними причини.
Всички монтирани двигатели са механично здрави и разполагат с предостатъчен ресурс. Като се изключи най-големият мотор, разходват съвсем разумно количество гориво и не изискват кой знаe какви грижи. Въпреки това си имат недостатъци, които в повечето случаи се дължат на спомагателни възли. Типичен пример за това са дебитомерът на въздуха, помпата на инжекциона и водната помпа при турбодизела, от пробивите в чиято работа най-често се чуват оплаквания. Нафтовият мотор е известен и с високия си разход на масло. Малкият бензинов мотор пък понякога изненадва неприятно с пукнат изпускателен колектор или дефектна гарнитура на главата.
Старата Frontera носеше доста главоболия на собствениците с течовете от охладителната система. За жалост проблемът засяга и второто поколение на модела, макар и в по-слаба степен.
Една от най-привлекателните черти на всъдехода на Opel винаги е било здравото и непретенциозно
окачване
Още преди старото поколение да слезе от конвейерите задните листови ресори отстъпиха място на пружини, с което комфортът на возене се подобри чувствително. Frontera B също може да се похвали с внушителна като издръжливост и ресурс ходова част, стига да не е ползвана системно като влекач на прицеп или преходи по кози пътеки в планината.
Първото поколение на модела не бе обременено със сложни електронни системи, което бе изцяло в полза на собствениците.
Електрическата инсталация
и бордовите помощници на Frontera B показват доста повече дефекти. Пословичен със слабата си надеждност, например, е станал контролерът на системата против буксуване. Заводският имобилайзер пък тормози собственика много повече, отколкото потенциалните крадци. Както обикновено се случва, подгряващите свещи на дизела отказват точно когато навън е възможно най-студено. Неизправностите на датчиците на ABS-а обикновено се дължат на зацапване, но нерядко проблемът изчезва чак след замяна.
Споменатите дотук дефекти се допълват и от други дребни недостатъци на второто поколение на Frontera, което обикновено кара специалистите да определят модела като непрепоръчителна покупка. Като цяло обаче всъдеходът на Opel разполага с нелош баланс между положителни и отрицателни черти за стойността си. Издръжлив и практичен е, а цените на резервните части са без конкуренция.
mobile.bg
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар